آيا استفاده از محافظ ستون كار درستي است؟

۱۷ بازديد

استفاده از محافظ ستون كار درستي است؟

با افزايش قيمت خودرو در كشورمان بايد هرچه بيشتر از قبل مراقب بدنه و همچنين سلامت خودرو ها بود اين امر در پاركينگ ها به خصوص پاركينگ هاي عمومي بسيار بيشتر بايد مورد توجه قرار بگيرد تا از برخودرد ها و تنش هاي احتمالي ناشي از صدمه ديدن خودرو ها جلوگيري شود . اما محافظ ستون تنها در پاركينگ هاي عمومي كاربرد ندارد و ميتوانيد براي پاركينگ هاي مجتمع هاي مسكوني و كم واحد هم از آنها بهره برد .

محافظ ستون پاركينگ لاستيكي و پلاستيكي

محافظ ستون از جنس و متريال هاي مختلفي مانند، آلومينيوم، پلاستيك و لاستيك ساخته مي شوند و معمولاً در ستون ها و ورودي هاي ساختمان ها قرار مي گيرند تا در برابر ميكرو شوك هاي دريافت شده از وسايل نقليه عبوري محافظت شود.

از آنجا كه از رنگ روشن برخوردار مي باشند، باعث شده تا حضور آن ها به عنوان موانعي براي رانندگان در كاهش تصادفات و هزينه هاي ناشي تعميرات خودروها و وسايل نقليه شناخته شوند. . آنها يك حفاظت ايده آل براي ستون هاي موجود در پاركينگ هاي مناطق مسكوني و تجاري و وسايل نقليه هستند.

نصب محافظ ستون

كرنر گارد ها با توجه به جنس ستون هاي پاركينگ به يكي از روش هاي زير نصب مي گردند:

  1. پيچ و رول پلاك
  2. چسب
  3. تفنگ هيلتي

نصب محافظ ستون معمولا كار پيچيده اي نخواهد بود و اگر مقداري فني و يا به اصطلاح دست به آچار باشيد به راحتي ميتوانيد محافظ هاي خريده شده را در مكان مورد نظر خود نضب كنيد فقط بايد به اين نكته توجه كنيد كه اگر قصد نصب به وسيله چسب را داريد ابتدا محل مورد نظر يعني گوشه ستون هارا از ناهمواري ها پااك كنيد وسطح را يكدست كنيد براي مثال رنگ هاي برجسته شده را با كاردك بتراشيد و بعد از تراشيدن سطح را باپارچه مرطوب خاك گيري كنيد تا اين گرده ها مانع از عمل كرد چسب نشود . بعد از علامت گذاري محل هايي كه بايد چسب ماليده شود چسب را به سطح مورد نظر پخش كرده و محافه هاي ستون را در جاي خود قرار داده و نگه داريد توجه داشته باشيد به دليل زمانبر بودن خشك شدن چسب ها پيشنهاد ميشود براي هر گوشه تكيه گاهي قرار داده تا محافظ ها ثابت در جاي خود قراربگيرند .

اگر قصد نصب محافظ ها به وسيله پيچ رول پلاك و دريل را داريد كار كمي سريعتر است زيرا نياز به صبر براي خشك شدن محافظ ها نخواهيد داشت . اگر ميخواهيد برا نصب از پيچ هاي كوتاه استفاده كنيد پيشنهاد ميشود پيچ هارا به صورت دستي سفت و محكم كنيد البته اينكار با استفاده از پيشگوشتي هاي برقي هم ميتواند انجام بپذيرد فقط بايد ميزان فشار وارد شده به سطح محافظ ستون خارج از كنترل نباشد تا باعث شكستگي محافظ ها شود.
اگر از پيچ هاي بلند براي نصب محافظستون استفاده ميكنيد حتما به يك اندازه و با فشار مناسب به پيچ ها نيرو وارد كنيد تا علاوه بر آسيب نرساندن به سطح محافظ ها مانع از كج شدن و فرم نامناسب شويد .

انواع ضربه گير ستون 

۱:ضربه گير ستون  گرد

ضربه گير ستون گرد با قرار گرفتن بر روي ستون گرد از برخورد وسايل نقليه با ستون جلوگيري به عمل ميآورد . اين وسيله بسيار كارآمد تر از ديگر ضربه گير ها براي ستون هاي گرد است پس اگر در فضاي پاركينگ و مكان مورد نظر خود ستون هاي گرد مشاهده ميكنيد پيشنهاد ميشود از اين نوع ضربه گير استفاده نماييد.

۲ :ضربه گير ستون تمام لاستيكي

ضربه گير هاي لاستيكي از جمله پركاربرد ترين ضربه گير ها هستند كه استفاده ميشود به دليل نوع ساختار و جنس بدنه قابليت تحمل ضربه بالايي دارند . از اين نوع ضربه گير معمولا در كنج ديوار ها استفاده ميشود كه عرض لبه هاي آن معمولا (ده سانتيمتر) ميباشد كه البته با توجه به تنوع اين محصول با عرض هاي مختلف هم قابل توليد و سفارش است.

۳:ضربه گير ستون دو جداره

۴:ضربه گير ستون پشت فلزي

نصب ضربه گير ستون

ضربه گير ستون پاركينگضربه گير ستون

خريد ضربه گير ستون

شما مي توانيد براي خريد براي اماكن و پاركينگ هاي خود با آرتميس پاركينگ تماس بگيريد. مشاوران ما هر گونه سوال شما را پاسخ داده و راهنمايي مناسبي مي دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.